800 190 590 - Telefoniczna Informacja Pacjenta
800 190 590 to dotychczasowy numer bezpłatnej ogólnopolskiej infolinii Rzecznika Praw Pacjenta. TIP - Telefoniczna Informacja Pacjenta będzie jednoczasowo obsługiwana przez kilkudziesięciu pracowników oddziałów wojewódzkich Funduszu oraz Biura Rzecznika Praw Pacjenta. Nowy jednolity numer w całym kraju zastępuje kilkanaście numerów funkcjonujących do tej pory w oddziałach wojewódzkich Funduszu. Gwarantuje on uzyskanie szybkiej, kompleksowej i przejrzystej informacji dotyczącej funkcjonowania systemu ochrony zdrowia w Polsce.
Dzwoniąc pod numer 800 190 590 będzie można dowiedzieć się m.in. jak uzyskać kartę EKUZ, jakie prawa przysługują osobie ubezpieczonej, gdzie znajduje się najbliższy szpital, w jaki sposób można zgłosić naruszenie praw pacjenta czy też jakich formalności należy dopełnić by skorzystać z leczenia uzdrowiskowego. W celu zagwarantowania wysokiej jakości obsługi Pacjentów, rozmowy są nagrywane. Zależy nam na wysokiej jakości udzielanej informacji i profesjonalnej obsłudze Pacjentów.
Tylko w 2017 infolinie NFZ obsługiwały ok. 40 tysięcy połączeń miesięcznie. Z kolei liczba udzielonych porad dzięki infolinii Rzecznika Praw Pacjenta od momentu powstania urzędu (10 lat) przekroczyła 338 tys. Liczymy, że dzięki nowemu rozwiązaniu zdecydowanie większa liczba Pacjentów będzie mogła uzyskać istotne dla siebie informacje.
Jeden wspólny numer dla całego kraju to pierwszy etap wprowadzanych zmian. Nowa idea call center w NFZ wykracza daleko poza samo informowanie. Docelowo Telefoniczna Informacja Pacjenta będzie nie tylko pomagała Pacjentowi poruszać się po systemie ochrony zdrowia, ale z czasem, na wzór brytyjskiego NHS, pozwoli na uzyskanie prostych porad medycznych
Zobacz także
26 kwietnia 2024
Doradcy podatkowi w studiu odpowiadają na pytania dotyczące ulg: podatkowej dla samotnych rodziców, dla osoby niepełnosprawnej i jej opiekuna, oraz termomodernizacyjnej… Czytaj dalej »
19 kwietnia 2024
Od 1 stycznia 2024 roku zwiększyła się wartość dofinansowania przez Narodowy Fundusz Zdrowia do zakupu wyrobów medycznych dla wszystkich pacjentów. Obecnie… Czytaj dalej »
12 kwietnia 2024
O wypadkach mówią eksperci z ZUS-u oraz inspektorzy PIP. 1. Co to jest wypadek przy pracy i jakie są jego rodzaje? 2. O jakie świadczenia z ZUS-u można… Czytaj dalej »
22 marca 2024
Zaproszeni do studia goście, doradcy podatkowi, odpowiadają na telefoniczne pytania Słuchaczy. Powracamy do tematu podatków i rozliczamy rok 2023 z fiskusem… Czytaj dalej »
15 marca 2024
Ministerstwo Finansów i Krajowa Administracja Skarbowa już po raz szósty udostępniły usługę "Twój e-PIT" i zachęcają do korzystania z e-usługi i rozliczania… Czytaj dalej »
8 marca 2024
Rozmawiamy o refundacji leków dla dzieci do 18. roku życia oraz dla seniorów powyżej 65. roku życia. Wyjaśniamy także, jakie szczepienia ochronne można… Czytaj dalej »
1 marca 2024
Od marca emerytury i renty wzrastają o 12,12 proc. Czy wszystkie świadczenia będą zwaloryzowane, czy trzeba składać wniosek? Ile po waloryzacji wynosi minimalna… Czytaj dalej »
23 lutego 2024
W naszym radiowym „Dyżurze eksperta” ponownie w roli głównej podatki i rozliczenie 2023 roku z fiskusem. Poza tym ulgi, 1,5 % podatku, usługa e-PiT, rozliczenie… Czytaj dalej »
16 lutego 2024
Każdego roku zwiększa się liczba osób, które rozliczają swoje podatki drogą elektroniczną. 15 lutego br. ruszyła usługa „Twój e-PIT”. W tym roku… Czytaj dalej »
9 lutego 2024
W radiowym „Dyżurze eksperta” mówimy o bezpieczeństwie dzieci w czasie ferii. Gdzie szukać pomocy medycznej w czasie wyjazdu, dlaczego warto mieć kartę… Czytaj dalej »