800 190 590 - Telefoniczna Informacja Pacjenta
800 190 590 to dotychczasowy numer bezpłatnej ogólnopolskiej infolinii Rzecznika Praw Pacjenta. TIP - Telefoniczna Informacja Pacjenta będzie jednoczasowo obsługiwana przez kilkudziesięciu pracowników oddziałów wojewódzkich Funduszu oraz Biura Rzecznika Praw Pacjenta. Nowy jednolity numer w całym kraju zastępuje kilkanaście numerów funkcjonujących do tej pory w oddziałach wojewódzkich Funduszu. Gwarantuje on uzyskanie szybkiej, kompleksowej i przejrzystej informacji dotyczącej funkcjonowania systemu ochrony zdrowia w Polsce.
Dzwoniąc pod numer 800 190 590 będzie można dowiedzieć się m.in. jak uzyskać kartę EKUZ, jakie prawa przysługują osobie ubezpieczonej, gdzie znajduje się najbliższy szpital, w jaki sposób można zgłosić naruszenie praw pacjenta czy też jakich formalności należy dopełnić by skorzystać z leczenia uzdrowiskowego. W celu zagwarantowania wysokiej jakości obsługi Pacjentów, rozmowy są nagrywane. Zależy nam na wysokiej jakości udzielanej informacji i profesjonalnej obsłudze Pacjentów.
Tylko w 2017 infolinie NFZ obsługiwały ok. 40 tysięcy połączeń miesięcznie. Z kolei liczba udzielonych porad dzięki infolinii Rzecznika Praw Pacjenta od momentu powstania urzędu (10 lat) przekroczyła 338 tys. Liczymy, że dzięki nowemu rozwiązaniu zdecydowanie większa liczba Pacjentów będzie mogła uzyskać istotne dla siebie informacje.
Jeden wspólny numer dla całego kraju to pierwszy etap wprowadzanych zmian. Nowa idea call center w NFZ wykracza daleko poza samo informowanie. Docelowo Telefoniczna Informacja Pacjenta będzie nie tylko pomagała Pacjentowi poruszać się po systemie ochrony zdrowia, ale z czasem, na wzór brytyjskiego NHS, pozwoli na uzyskanie prostych porad medycznych
Zobacz także
2 lutego 2024
W piątkowym „Dyżurze eksperta” gościliśmy przedstawicieli Zakładu Ubezpieczeń Społecznych, Wydziału Świadczeń Rodzinnych Urzędu Miejskiego w Bydgoszczy… Czytaj dalej »
26 stycznia 2024
W trakcie radiowego „Dyżuru eksperta” mówimy o podatkach od umów cywilno-prawnych, od spadków i darowizn. Zbliża się termin rozliczenia roku 2023 z fiskusem… Czytaj dalej »
19 stycznia 2024
Wyjazd do sanatorium, to kontynuacja leczenia, które zaczęło się w szpitalu lub w przychodni. Trzeba pamiętać, że skierowanie na leczenie uzdrowiskowe wystawia… Czytaj dalej »
12 stycznia 2024
Nowy rok wiąże się zazwyczaj ze zmianami w podatkach. W 2024 roku dotyczyć będą VAT-u, akcyzy, podatków i opłat lokalnych czy podatku PCC. Daty wejścia… Czytaj dalej »
5 stycznia 2024
1 stycznia br. weszła w życie ustawa o świadczeniu wspierającym skierowana do osób z niepełnosprawnościami, które ukończyły 18 lat. Od czego trzeba zacząć… Czytaj dalej »
29 grudnia 2023
Sylwester zbliża się wielkimi krokami. Dla wielu z nas jest to czas oczekiwany. Niektórych czeka szampańska zabawa do rana, innych - noc pełna strachu i bólu… Czytaj dalej »
22 grudnia 2023
W radiowym „Dyżurze eksperta” rozmawiamy o bezpieczeństwie na drogach, zasadach bezpiecznej jazdy, zwłaszcza w dużym natężeniu ruchu, z którym zapewne… Czytaj dalej »
15 grudnia 2023
Programy profilaktyczne, pomoc e-doradcy, cicha godzina, praktyczny poradnik pacjenta, informator o szczepieniach, leczenie uzdrowiskowe, ubezpieczenia zdrowotne… Czytaj dalej »
8 grudnia 2023
Doradcy podatkowi odpowiadają na telefoniczne pytania Słuchaczy dotyczące podatków i ulg podatkowych. Telefon czynny w trakcie programu: 52 345-50-90. Zaprasza… Czytaj dalej »
1 grudnia 2023
Gościmy w programie przedstawicieli ZUS oraz Wydziału Świadczeń Socjalnych z Urzędu Miasta Bydgoszczy, którzy dyżurują pod nr telefonu 52 345-50-90. Warto… Czytaj dalej »